Поради психолога

fc7857dc

Виховання – велика справа: воно вирішує долю людини.

В. Бєлінський

168014753 2881447945447462 5372387312637631612 n c96e6701

Книги з психології, які допоможуть батькам досягти розуміння і гармонії у стосунках із дітьми, а дітям долати труднощі із формуванням особистості.https://vsiknygy.com.ua/company/actions/tfyshsosgkya-eoya-bakhenkv-kha-ekkhyem/?utm_source=facebook&utm_medium=tfyshsosgkya-eoya-ekkhyem/&fbclid=IwAR1zNQ8hj8R6kKvR29MPMizgoF0VTe70WS2LbeFjuRWA_XeTpEVptm3V-FE

163630356 117267060421444 3453491253396055164 n 27af308b

У родині мають бути встановлені власні правила поведінки та взаємин – сімейний статут

 

Правила дають дитині відчуття кордонів та безпеки.

Коли дитина знає,що можна робити, а що – ні.

Якими мають бути правила?

 
 

■ сталими.

По мірі дорослішання дитини правила можуть:

 

■ зникати;

 

■ змінюватися;

 

■ додаватися.

 

Усі зміни у правилах обговорюються на своєрідних сімейних нарадах, уяких беруть участь усі члени родини. На них потрібнопояснювати необхідність введення нового правила або неактуальність існуючого.

 

■ чіткими;

 

■ зрозумілими;

 

■ обґрунтованими.

 

Чому правила іноді не працюють?

 

Встановлення правил не завжди відбувається легко.

Часто батьки стикаються з тим, що правила, які вони запровадили, не працюють.

 

Причини того, чому правила не працюють:

 

■ Відсутність у батьків єдиної думки щодо того чи іншого правила.

 

Наприклад, мама забороняє їсти солодощі перед їжею, а тато – дозволяє, і навпаки.

■ Ті самі речі під впливом настрою то забороняють, то дозволяють.

 

Наприклад, одного дня мама, будучи в доброму гуморі, може дозволити дивитися мультики кілька годин поспіль, а наступного,роздратувавшись, – заборонити взагалі.

 

■ Виконання правил вибіркове залежно від ситуації.

 

У такому випадку правило в очах дитини має вигляд необов’язкового.

 

■ Встановлені правила необґрунтовані й не мають ніякої конструктивної функції.

 

Наприклад: «Не можна так робити!» – «Чому?» – «Тому що!»

 

■ Вимог та заборон надто багато: коли на кожне своє «Хочу» дитина чує «Не можна».

 

У такому разі дитині нічого не залишається, як хитрувати,оскільки добитися свого в адекватний спосіб неможливо.

 

■ Дитині приділяють мало уваги, і єдиний спосіб привернути до себе увагу – це негативна поведінка й демонстративне порушення встановлених правил.

 

Пам’ятайте: діти копіюють дорослих. Якщо ви хочете, щоб діти дотримувалися правил та обіцянок, ви теж маєте їх дотримуватися. Наприклад, ви хочете, щоб дитина завжди дякувала за послугу. Відтак недостатньо це прописати в правилах для дитини – це має бути правилом для всієї сім’ї.

Тож дякуйте і ви (у спілкуванні як з іншими дорослими, так і з дітьми), і дитина неодмінно навчиться дякувати

unnamed 12ae8449

Якщо ж зрозумієш, що виховувати інших ми можемо тільки через себе, то скасовується питання про виховання і залишається одне питання: як треба самому жити?

Лев Толстой

156499327 2946669072287388 4469683234493972182 n 5ec14f50

Виховання дітей цілком залежить від ставлення до них дорослих, а не від ставлення дорослих до проблем виховання.

Гілберт Честертон

    Поширити: